Chris standing up holding his daughter Elva

Alltid tillgång till din bank

Förenklar din ekonomiska vardag! Med mobil- och internetbanken skapar du överblick och du får friheten att "gå på banken" när det passar dig.

Mobil- och internetbanken privat

Mobilbanken privat

Med mobilbanken för privatpersoner har du alltid banken med dig och kan enkelt sköta dina bankärenden när och var du vill. Mobilbanken fungerar i mobiler och surfplattor med iOS och Android. För att logga in i mobilbanken behöver du identifiera dig med ett Mobilt BankID.

Vår mobilbank privat är under utveckling och nya funktioner läggs till efter hand.

Vad du kan göra i mobilbanken:
  • Ansluta dig till Apple Pay eller Google Pay.
  • Skaffa Mobilt BankID.
  • Få en tydlig överblick över din ekonomi, tillgängligt belopp och transaktioner.
  • Föra över pengar mellan dina egna och andras konton.
  • Betala dina räkningar och e-fakturor.
  • Se och hantera dina autogiromedgivanden.
  • Se dina stående överföringar samt lägga upp nya.
  • Signera ett nytt avtal.
  • Skicka och ta emot säkra meddelanden från banken, t.ex. om du behöver beställa ett nytt kort.

Mobilbanken fungerar i mobiler och surfplattor med iOS och Android. Du behöver vara ansluten till vår internetbank för privatkunder, vilket medför att du kan ansluta dig till mobilbanken.

Kom igång på din iPhone eller iPad:
  1. Öppna AppStore.
  2. Skriv in "Sparbanken Syd mobilbank" i sökrutan och klicka på "Sök".
  3. Klicka på ”HÄMTA”.
  4. Ange ditt lösenord för ditt AppleID.
  5. Nu laddas appen ner. Klicka på "ÖPPNA" för att komma igång och logga in.
Kom igång på din Android:
  1. Öppna Play Butik.
  2. Skriv in "Sparbanken Syd mobilbank" i sökrutan.
  3. Klicka på "Installera"
  4. Eventuellt behöver du ange ditt lösenord för ditt Googlekonto.
  5. Nu laddas appen ner. Klicka på "Öppna" för att komma igång och logga in.

För anslutning till mobilbanken företag och mobilbanken ung

Internetbanken privat

Med internetbanken för privatpersoner kan du utföra dina bankärenden i lugn och ro när du vill. Det ger dig en frihet och samtidigt en bra överblick över din ekonomi.

Mer om internetbanken:

Vad du kan göra i internetbanken

  • Få tydlig överblick över din ekonomi.
  • Föra över pengar mellan dina konton eller till andras konton.
  • Betala dina räkningar.
  • Betala e-fakturor.
  • Ansluta dig till Swish.
  • Skaffa Mobilt BankID och BankID på fil.
  • Se information om dina kort och se saldo och transaktioner.
  • Ansöka om Visa Betal- och Kreditkort
  • Ansöka om lån.
  • Börja månadsspara
  • Köpa, sälja och byta fonder, följa utvecklingen på dina fonder och värdepapper.
  • Kommunicera med banken via en säker meddelandefunktion där du bl a kan ändra ditt sparande och beställa nytt kort.

För att kunna använda internetbanken behöver du först ansluta dig till tjänsten. Det gör du genom att:

  • Besök ditt bankkontor. 
  • Ring Kundcenter på 0411-82 20 00.

Användarnummer och BankID

När du är ansluten till internetbanken ska du aktivera ett BankID med hjälp av ditt användarnummer och en startkod som görs på sidan för inloggning till internetbanken. Startkoden kan du få via sms, om du har lämnat uppgift om ditt mobilnummer, eller så har du nyligen fått ett kodkuvert på banken.

Här finns guider som tar dig steg för steg hur du aktiverar ett BankID.

Mobilt BankID – startkod via sms
Mobilt BankID – fysisk startkod
BankID på fil – fysisk startkod

 

 

Vi erbjuder två alternativ för inloggning och signering i internetbanken:

  • Mobilt BankID
  • BankID på fil.
Mobilt BankID

Med Mobilt BankID har du alltid ditt BankID med dig i din mobiltelefon och kan logga in i internetbanken från valfri dator eller mobil enhet. Mobilt BankID används alltid tillsammans med BankID-appen på din mobila enhet. Så använder du Mobilt BankID 

BankID på fil

BankID på fil används alltid tillsammans med BankID-programmet på din dator. Så använder du BankID på fil