Digitala tjänster för ditt företag
Mobil- och internetbanken företag ingår i företagserbjudandet som innehåller det du behöver för att hantera företagets bankärenden.

Mobil- och internetbanken företag
Mobilbanken för företag
Så här skaffar du mobilbanken företag:
- Har du åtkomst till vår internetbank är det bara att ladda ner vår app ”Sparbanken Syd Mobilbank” så har du åtkomst till vår nya mobilbank.
- Besök närmaste bankkontor om du inte har tjänsten.
- Ring vårt Kundcenter på 0411-82 20 00.
Exempel på vad du kan göra i mobilbanken för företag:
- Få en överblick över företagets ekonomi, tillgängligt belopp och transaktioner.
- Betala fakturor.
- Göra överföringar till företags eller andras konton.
- Skicka och ta emot säkra meddelanden från banken.
- Godkänna filbetalningar.
Internetbanken för företag
Så här skaffar du internetbanken företag:
- Besök närmaste bankkontor.
- Ring vårt Kundcenter på 0411-82 20 00.
Detta kan du göra i internetbanken för företag:
Med internetbanken företag utför du företagets bankärenden när det passar dig, dygnet runt. Internetbanken företag ingår i företagserbjudandet som innehåller de vanligaste tjänsterna för att hantera företagets bankärenden.
- Få en överblick över företagets ekonomi, tillgängligt belopp och transaktioner.
- Skräddarsy din förstasida i internetbanken med genvägar och favoritkonton.
- Göra överföringar till företagets och andras konton.
- Betala fakturor.
- Gemensamt godkännande av betalning och överföring.
- Skicka betalningsfiler.
- Få detaljerad information om ankommande bankgirobetalningar.
- Stäm av dina konton med en modern avstämningsfunktion.
- Se kontoutdrag/aviseringar/årsbesked.
- Se och handla fonder och värdepapper.
Mer om internetbanken för företag
Guider
Här hittar du några guider som hjälp.
Guide för att göra dina inställningar i internetbanken för företag
Tekniska krav
För att kunna använda vår nya internetbank krävs att du har:
- Windows 10 eller högre
- Mac OS 10.14 eller högre
Säker användning av BankID
BankID är din personliga värdehandling. Det är viktigt att du aldrig ger någon annan person tillgång till ditt BankID. Använd inte ditt BankID på uppmaning av någon annan person. Myndigheter, banker, polis eller företag som erbjuder BankID kontaktar dig aldrig via telefon, mail eller liknande för att uppmana dig att logga in eller beställa ett nytt BankID.
- Läs alltid noga texten som visas i BankID-appen/BankID-programmet innan du skriver under med din personliga kod: Var loggar jag in? Vad skriver jag under? Är du osäker, välj avbryt.Lämna aldrig ut din personliga kod till någon annan.
- Använd aldrig ditt BankID på uppmaning av någon annan person.
- Tillåt notiser från BankID-appen för att få kontroll på om ett nytt BankID hämtas ut i ditt namn.
- Om vi på banken har upptäckt problem med ditt kort eller konto kan vi se det utan att du behöver logga in.
- Blir du uppringd av någon som utger sig från att komma från banken och vill att du loggar in med ditt BankID – lägg på luren och ring polisen.
- Vill du ringa oss på banken ska du knappa in numret manuellt och inte använda din telefons återuppringningsfunktion eftersom det kan leda tillbaka till bedragaren. Vårt telefonnummer är 0411-82 20 00.
- Polisanmäl alltid ett bedrägeriförsök.
- Om du misstänker att du är utsatt för bedrägeri så ska du spärra ditt BankID, kontakta banken och göra en polisanmälan. Läs gärna mer om hur du hanterar ditt BankID säkert på BankID:s hemsida.