Mobilbanken

Ha alltid banken med dig

Med Mobilbanken har du alltid banken på fickan och kan enkelt sköta dina bankärenden när och var du vill.

Mobilbanken

Du har alltid banken med dig med Mobilbanken. Mobilbanken fungerar i mobiler och surfplattor med iOS, Android och Windows Phone.

Med Mobilbanken kan du som är privatkund och över 18 år enkelt göra dina bankärenden via mobilen.

Se exempel på vad du kan göra i Mobilbanken:
  • Se översikt och information om dina konton och kontohändelser.
  • Snabb och enkelöverföring mellan egna konton.
  • Göra överföringar till andra bankkonton, även till konton i andra banker.
  • Göra betalningar till bank- och plusgiromottagare.
  • Skicka säkra meddelanden till banken, t.ex. om du behöver beställa ett nytt kort.*
  • Widgets som du kan anpassa så att de passar dig och dina behov.*

*Mobilbanken för Windows Phone har inte meddelandefunktion och widgets.

Kom igång med Mobilbanken

Mobilbanken fungerar i mobiler och surfplattor med iOS, Androids och Windows operativsystem.

  1. Logga in i Internetbanken på din dator eller mobila enhet och anslut dig under Avtal.

  2. Ladda ner Sparbanken Syds Mobilbank från AppStore, Google Play eller Windows Store.
    Om du redan har ett Mobilt BankID hoppar du över steg 3 och 4.

  3. Ladda ner BankID säkerhetsapp från AppStore, Google Play eller Windows Store.

  4. Logga in i Internetbanken på din dator. Klicka på BankID>Hämta BankID och följ instruktionerna för att hämta ett Mobilt BankID till din mobil/surfplatta.

  5. Starta Mobilbanken och logga in med ditt Mobila BankID.
Tiden du surfar kan kosta

Tiden du surfar kan kosta men det kostar inget extra att ansluta sig till Mobilbanken, men tänk på att du (beroende på abonnemang) betalar operatören för den tid du är uppkopplad eller för överförd datamängd. Vid användning av Mobilbanken från utlandet har de flesta mobiloperatörer en högre kostnad för överförd datamängd. Du kan även surfa via ett trådlöst nätverk, både hemma och när du är på resande fot.

Frågor och svar

Jag får meddelandet ”Tekniskt fel” när jag försöker logga in. Vad ska jag göra?
Ta bort appen och installera den på nytt.

Varför ser jag inte mina konton i Mobilbanken?
För att ett konto ska vara synligt i Mobilbanken måste du lägga till kontot på din startsida i Internetbanken. Klicka på Inställningar i vänstermenyn för att ändra vilka konton som visas på din startsida samt i Mobilbanken.

Kan jag betala E-fakturor i Mobilbanken?
För tillfället kan du inte hantera dina E-fakturor i Mobilbanken utan behöver godkänna dem i Internetbanken.

Hur spärrar jag Mobilbanken?
Du spärrar ditt Mobila BankID genom att logga in i Internetbanken och spärra ditt BankID under menyvalet Avtal.

Kan jag använda Mobilbanken som företrädare för ett företag?
Nej, för närvarande kan du inte logga in i Mobilbanken som företrädare för ett företag.

Till vilka konton kan jag göra betalningar och överföringar?
Du kan göra överföringar till valfritt bankkonto, även konton i andra banker. Du kan göra betalningar till bank- och plusgiromottagare. För att lägga till fler mottagare i mottagarlistan behöver du logga in i Internetbanken och lägga till mottagarna där.

I vilka mobiler fungerar Mobilbanken?
Mobilbanken fungerar i mobiler med iOS, Android och Windows Phone.

Kan jag använda Mobilbanken på min surfplatta?
Mobilbanken fungerar på surfplattor med Apples och Androids operativsystem. Du kan även logga in i Internetbanken via surfplattans webbläsare med hjälp av Mobilt BankID. Så fungerar Mobilt BankID

Kan jag använda Mobilbanken i flera mobiler?
Ja, det går bra.

Teknik

Här hittar du tekniska krav för vår Mobilbank.