Säkra ditt nr

Med säkert mobilnummer kan banken snabbt och säkert kommunicera med dig via sms.

Säkert mobilnummer

För din egen säkerhets skull är det viktigt att du har ett säkert mobilnummer.

Med ett säkert mobilnummer kan du:

  • enkelt beställa startkod till Telefonbanken.
  • enkelt beställa startkod till BankID.
Tänk på detta:
  • Kontrollera att du har ett säkert mobilnummer i internetbanken eller kom in till ett av våra kontor så hjälper vi dig.
  • Kontrollera att du har ett BankID utgivet av Sparbanken Syd.
  • Kontrollera att du har rätt nummer anslutet i internetbanken under Avtal/Säkert mobilnummer.
  • Behöver du uppdatera ditt mobilnummer så ha god framförhållning då vi behöver ta bort ditt gamla nummer innan du kan registrera ett nytt. Se våra öppettider här
  • Är du inte ansluten till säkert mobilnummer så anslut ditt mobilnummer i internetbanken nu under Avtal/Säkert mobilnummer.
Beställa startkod till BankID
  • Om du inte har ett giltigt BankID och vill hämta ett nytt behöver du en startkod och ditt användarnummer.
  • Du anger användarnummer och ditt personnummer för att kunna beställa en startkod via sms.
  • Beställningen av startkoden gör du från internetbankens inloggningssida.
  • Tänk på att notera ditt användarnummer så att du har det sparat på ett säkert sätt. 
Beställa startkod till telefonbanken
  • Kontakta Kundservice (tel 0411-82 20 00) som skickar en ny fyrsiffrig kod till dig via sms.
  • Därefter ringer du upp telefonbanken inom 10 minuter och ändrar till en egen femsiffrig kod som du memorerar. Har du tillgång till internetbanken kan du själv enkelt ändra din kod under Avtal/Säkert mobilnummer.