Frågor och svar

Här har vi samlat svar på vanliga frågor

Hitta svar på de vanligaste frågorna som våra kunder ställer. Det rör allt ifrån BankID till kort och digitala tjänster.

Vanliga frågor och svar

Spärra ditt kort dygnet runt genom att ringa tel 0411-82 20 30. Läs mer om hur du beställer ett nytt kort och Emergency Cash här

Du kan se ditt saldo i Mobilbanken och i Internetbanken. Du kan också se ditt saldo när du gör ett uttag i en uttagsautomat dvs en Bankomat eller liknande.

Ditt användarnummer finns på ditt Internetbanksavtal som du fick när du startade tjänsten. Om du inte hittar det avtalet kan du hitta ditt användarnummer när du är inloggad i internetbanken. Där finns det under rubriken Inställningar – Användarinställningar.

Skicka ett meddelande till oss i Internetbankens Brevlåda eller ring Telefonbanken på tel. 0411-82 20 82 så hjälper vi dig med det.

Många gånger kan problem med BankID vara att man inte uppfyller rätt tekniska krav för Internetbanken. Vi brukar därför rekommendera våra kunder att börja med att gå igenom de tekniska kraven för Internetbanken som du hittar här.

Du kan också läsa mer om BankID här.

För att kunna använda Mobilbanken behöver du först godkänna avtalet i Internetbanken. Logga in i Internetbanken och gå till rubriken Avtal och klicka sedan på Mobilbanken.

Du behöver hämta ett helt nytt BankID, det räcker inte med att byta lösenord. 

För att hämta ett nytt behöver du ditt användarnummer och startkod. 

Läs mer om Mobilt BankID

Läs mer om BankID på fil