Spärra kort

Ett bra tips är att lägga in något av nedanstående telefonnummer i din mobiltelefon, så att du alltid har det till hands.

Spärrtjänst

Dygnet runt tel 0411-82 20 30

Nytt kort

Ett nytt kort beställer du via Telefonbanken Personlig Service, via brevlådan i Internetbanken eller på ditt närmaste kontor.

Emergency cash

Kallas också nödkontanter. Om du förlorar ditt kort och behöver tillgång till kontanter kan du få hjälp med så kallade Emergency Cash (nödkontanter).

Ring dygnet runt tel +46 411-82 20 30.

Be om en kontantutbetalning från ditt kort. Uppge även om du vill spärra ditt kort när du ringer. Är du ute och reser en längre tid kan det vara bra att vänta med att beställa ett nytt kort då kortet alltid skickas till din folkbokförda adress. Se prislistan för pris.

Säkerhet och bedrägeribevakning

Vi finns här för att skydda dina uppgifter på bästa sätt. Våra säkerhetsrutiner och policies syftar till att säkerställa att den information vi har om dig förblir oåtkomlig för obehöriga.

Vi skyddar information i enlighet med etablerade säkerhetsstandarder och rutiner. Vi vill göra dig uppmärksam på att ingen anställd eller partner till oss någonsin kommer att kontakta dig för att få ditt lösenord, kortinformation eller pinkod.

Oavsett om du handlar i en butik eller på nätet, hemma eller utomlands, kan du alltid känna dig trygg när du betalar med ditt kort.

 

Kortet är utrustat med ett av marknadens modernaste bedrägerisystem för kortbetalningar. Det innebär att ditt kort är skyddat och att du aldrig behöver betala för något du inte köpt. Det enda du behöver göra är att hålla kortet under uppsikt och aldrig lämna ut din kod eller kortuppgifter till någon obehörig. Skulle systemet upptäcka något som inte verkar stämma, spärrar vi ditt kort tillfälligt och kontaktar dig för att kontrollera att allt är som det ska. Du kan även själv ringa och kontrollera spärrstatus hos Spärrtjänst. Skulle du förlora kortet, så kan du spärra det dygnet runt från på 0411-82 20 30 (från utlandet +46 411 82 20 30).