Med anledning av Coronaviruset får vi många frågor just nu. Läs mer här.

Spärra kort

Spärrtjänst

Dygnet runt tel 0411-82 20 30
Ett bra tips är att lägga in numret till Spärrtjänst i din mobiltelefon, så att du alltid har det till hands.  

Nytt kort

Ett nytt kort beställer du via brevlådan i internetbanken, Telefonbanken Personlig Service, eller på ditt närmaste kontor.

Nödkontanter

Om du förlorar ditt kort när du är ute och reser och behöver tillgång till kontanter kan du få hjälp med nödkontanter.

Ring dygnet runt på tel +46 411-82 20 30.

Be om en kontantutbetalning från ditt kort när du spärrar ditt kort. Är du ute och reser en längre tid kan det vara bra att vänta med att beställa ett nytt kort då kortet alltid skickas till din folkbokförda adress. Se prislistan för pris.

Säkerhet och bedrägeribevakning

Vi finns här för att skydda dina uppgifter på bästa sätt. Våra säkerhetsrutiner och policies syftar till att säkerställa att den information vi har om dig förblir oåtkomlig för obehöriga.

Vi vill göra dig uppmärksam på att ingen anställd eller partner till oss någonsin kommer att kontakta dig för att få ditt lösenord, kortinformation eller pinkod. Vi skyddar information i enlighet med etablerade säkerhetsstandarder och rutiner.

Oavsett om du handlar i en butik eller på nätet, hemma eller utomlands, kan du alltid känna dig trygg när du betalar med ditt kort. Kortet är utrustat med ett av marknadens modernaste bedrägerisystem för kortbetalningar. Det innebär att ditt kort är skyddat och att du inte behöver betala för något du inte köpt. Det enda du behöver göra är att hålla kortet under uppsikt och aldrig lämna ut din kod eller kortuppgifter till någon obehörig.

Tillfällig spärr

Skulle systemet upptäcka något som inte verkar stämma, spärrar vi ditt kort tillfälligt och kontaktar dig för att kontrollera att allt är som det ska. Du kan även själv ringa och kontrollera spärrstatus hos Spärrtjänst.  Skulle kortet vara spärrat och det visar sig vara du själv som genomfört köpen så kan du be Spärrtjänst att låsa upp spärren efter att din identitet är verifierad. Upplåsning av spärr görs under bankens öppettider.    

Skulle du förlora kortet, så kan du spärra det dygnet runt från på 0411-82 20 30 (från utlandet +46 411 82 20 30).