Öppettider under helgerna

23/12 kl.10.00-13.00.
Kundservice och Telefonbanken Personlig Service har öppet till kl.17.30
 
Julafton och Nyårsafton stängt.

Trettondagsafton den 5/1 har vi öppet till kl 13.00.
Kundservice och Telefonbanken Personlig Service har öppet till kl.15.00

Övriga dagar har vi ordinarie öppettider.

Trevlig helg!

Mobilbanken

Alltid banken med dig

Med Mobilbanken kan du som är privatkund och över 18 år enkelt göra dina bankärenden via mobilen. Mobilbanken fungerar i mobiler och surfplattor med Apples och Androids/Googles operativsystem.

Exempel vad du kan göra i Mobilbanken

  • Se översikt och information om dina konton och kontohändelser.
  • Göra överföringar till andra bankkonton, även till konton i andra banker.
  • Göra betalningar till bank- och plusgiromottagare som finns i din mottagarlista.
  • Se dina fond- och aktieinnehav.
  • Skicka säkra meddelanden till banken, t.ex. om du behöver beställa ett nytt kort. 

Kom igång

Mobilbanken fungerar i mobiler och surfplattor med Apples och Androids/Googles operativsystem.

  1. Logga in i Internetbanken på din dator och anslut dig under Mobilbanken.  
  2. Ladda ner Mobilbanken från AppStore respektive Google Play.
  3. Hämta BankID säkerhetsapp från AppStore eller Google Play.
  4. Logga in i Internetbanken på din dator. Klicka på BankID>Hämta BankID och följ instruktionerna för att hämta ett Mobilt BankID till din mobil/surfplatta. 
  5. Starta Mobilbanken och logga in med ditt Mobila BankID.

 Om du redan har ett Mobilt BankID hoppar du över steg 3 och 4.

Kostnad

Tiden du surfar kan kosta

Det kostar inget att ansluta sig till Mobilbanken, men tänk på att du (beroende på abonnemang) betalar operatören för den tid du är uppkopplad eller för överförd datamängd. Vid användning av Mobilbanken från utlandet har de flesta mobiloperatörer en högre kostnad för överförd datamängd.

Du kan även surfa via ett trådlöst nätverk, både hemma och när du t.ex. är på resande fot.

Frågor & svar

  1. Jag får meddelandet ”Tekniskt fel” när jag försöker logga in. Vad ska jag göra?
    Ta bort appen och installera den på nytt.

     

  2. Varför ser jag inte mina konton i Mobilbanken?
    För att ett konto ska vara synligt i Mobilbanken måste du lägga till kontot på din startsida i Internetbanken. Klicka på Inställningar i vänstermenyn för att ändra vilka konton som visas på din startsida samt i Mobilbanken.

  3. Hur spärrar jag Mobilbanken?
    Du spärrar ditt Mobila BankID genom ringa vår Spärrtjänst tel 0411-82 20 30, öppet dygnet runt. 

  4. Kan jag använda Mobilbanken som företrädare för ett företag?
    Nej, för närvarande kan du inte logga in i Mobilbanken som företrädare för ett företag.

  5. Till vilka konton kan jag göra betalningar och överföringar?
    Du kan göra överföringar till valfritt bankkonto, även konton i andra banker. Du kan göra betalningar till bank- och plusgiromottagare som finns i din mottagarlista i Internetbanken. För att lägga till fler mottagare i mottagarlistan behöver du logga in i Internetbanken och lägga till mottagarna där.

  6. I vilka mobiler fungerar Mobilbanken?
    Mobilbanken fungerar i mobiler med Apples och Androids/Googles operativsystem.   

  7. Kan jag använda Mobilbanken på min surfplatta?
    Mobilbanken fungerar på surfplattor med Apples och Androids/Googles operativsystem. Du kan även logga in i Internetbanken via surfplattans webbläsare med hjälp av Mobilt BankID. Så fungerar Mobilt BankID

  8. Kan jag använda Mobilbanken i flera mobiler?
    Ja, det går bra.

Teknik

Mobilbanken finns för Android 2.2 och senare samt för iOS 5 eller senare.

Sök